:: Postacie
Fiendfyre
Fiendfyre
Konta Specjalne
▲ 23.10.20 20:52 | Tworzenie postaci

Tworzenie postaci

Podstawy - jak zacząć na forum?

Cześć! Żeby rozpocząć grę na forum niezbędne jest stworzenie sobie postaci. Postaramy się w przejrzysty sposób wyjaśnić od a do z co jest potrzebne, by móc grać sprawnie, rozwijać postać i dobrze się bawić. Znajdziesz tutaj wszelkie odnośniki potrzebne do uzupełnienia każdej części karty postaci.

Przede wszystkim zapoznaj się z tematami - tło fabularne oraz fabuła. Dzięki nim dowiesz się co działo się w ostatnim czasie na forum i będziesz w stanie łatwo wdrożyć się w akcję. Z pewnością przydatny będzie również ten temat. Oczywiście zachęcamy do przejrzenia całego działu fabuła, jednak zacznij kartę postaci wtedy, kiedy będziesz czuć się pewnie ze swoją wiedzą fabularną.

Karta postaci


Na forum możesz znaleźć wzór karty postaci. Uzupełnij go i wstaw do działu W budowie, a następnie wyślij posta potwierdzającego, że karta jest gotowa. Dzięki temu administracja zobaczy, że się pojawiła.

Potrzebujesz wskazówek jak uzupełnić kartę postaci? Znajdziesz je tutaj!
Najpierw musisz wybrać imię i nazwisko postaci. Musi ono zgadzać się z jej pochodzeniem, więc tworząc postać pełnokrwistego brytyjczyka, postaraj się wybrać właśnie anglojęzyczne imię.

Następnie przejdź do uzupełnienia pól.
▲ Data i miejsce urodzenia: Pamiętaj, aby dostosować datę urodzenia do obecnej daty na forum. Możesz ją znaleźć w ogłoszeniu głównym na stronie głównej, jak i w ostatnim poście działu fabuła.
▲ Nazwisko panieńskie matki: Pozwala ustalić powiązania rodzinne między graczami. Wybierz takie, jakie najbardziej będzie odpowiadać Twojej postaci i jej statusowi krwi.
▲ Zawód: Pomocny będzie temat magiczne zawody. Pamiętaj, by wybrać wolną posadę.
▲ Genetyka: Opisy genetyk można znaleźć tutaj. Jeśli Twój czarodziej nie ma genetyki, pozostaw to pole puste lub je wykasuj.
▲ Status krwi: Więcej o statusach krwi możesz znaleźć w tym temacie. Pamiętaj, że największy odsetek czarodziejów w Wielkiej Brytanii to czarodzieje półkrwi.
▲ Status finansowy: Pełni funkcję wyłącznie storytellingową, nie jest związany z mechaniką. Na forum do wyboru są poniższe statusy:

  • bogaty - ta postać pławi się w luksusie i stać ją na niemal wszystko, co sobie zamarzy. Przyziemne sprawy takie jak opłacenie rachunków, nie są dla niej żadnym problemem.
  • zamożny - ta postać ma naprawdę spory majątek i chociaż są bogatsi od niej, to na niedostatek i brak luksusu w życiu nie narzeka.
  • średniozamożny - ta postać jest w stanie spokojnie się utrzymać, lecz musi być już bardziej uważna ile galeonów wyda na własne przyjemności.
  • biedny - problemy z pieniędzmi nie są tej postaci obce. Może nie jest koniecznie bezdomnym z jednym galeonem w kieszeni, ale częściej, niż inni musi myśleć, czy ważniejsza jest nowa miotła, czy czynsz i jedzenie.

▲ Znaki szczególne: Czym Twoja postać wyróżnia się z tłumu? Charakterystyczne znamiona, krzywy mały palec?
▲ Różdżka: Aby wybrać sobie różdżkę, skorzystaj z tego tematu
▲ Największy lęk: Co jest dla Twojego bohatera największym koszmarem? Co by zobaczył, gdyby musiał się z nim zmierzyć?
▲ Największe marzenie: I co jest dla niego największym marzeniem?
▲ Wizerunek: Kto użycza twarzy Twojej postaci?
▲ Stosunek do mugoli: Jedno lub dwa zdania na temat tego, co Twoja postać uważa na temat mugoli oraz tego w jaki sposób widzi je magiczne społeczeństwo.
▲ Stosunek do czarnej magii: Analogicznie, powinno to być krótkie podsumowanie tego, co w danym momencie Twoja postać uważa na temat czarnej magii. Tego, czym jest czarna magia możesz dowiedzieć się tutaj.


Następnie przechodzimy do Biografii. Forma pisania historii postaci jest dowolna. Pamiętaj tylko, by zawrzeć w niej wszystko co wpłynęło na obecny charakter Twojej postaci, jej motywacje w wybieraniu takiej, a nie innej ścieżki kariery czy życia. Pamiętaj tylko, by forma była zrozumiała dla odbiorcy.
Na podstawie historii postaci administracja przy akceptacji przydzieli Twojej postaci rangi specjalne, które są specjalnymi przywilejami mechanicznymi, zależnymi od profesji. Każdy bohater może posiadać maksymalnie dwie rangi specjalne. Możliwa jest również ich strata lub wymiana na inną, w momencie dużych zmian w życiu postaci.
Przykłady:
ranga alchemik - zawsze odejmuje 10 od ceny eliksiru, gdy ma miejsce jego ważenie.
ranga wyjęty spod prawa - zawsze odejmuje 10 od ceny wszystkich przedmiotów nielegalnych oraz narkotyków.

Aby móc korzystać z umiejętnosci specjalnych od karty postaci należy zaznaczyć tę umiejętność w karcie oraz zaraz po jej zaakceptowaniu zakupić ją w temacie wydaj punkty.





Ostatnio zmieniony przez Fiendfyre dnia 26.10.20 22:35, w całości zmieniany 3 razy
Fiendfyre
Fiendfyre
Konta Specjalne
▲ 25.10.20 16:45 | Re: Tworzenie postaci

Statystyki

Rozumienie statystyk


Statystyki są zamiennie nazywane również punktami umiejętności. Każda postać tworząca się na forum zobowiązana jest posiadać statystyki według schematu podanego w temacie. Każda statystyka odpowiada dziedzinie umiejętności, w związku z czym polecamy, by dobrze rozważyć przydział punktowy odpowiadający zainteresowaniom, wykształceniu i zawodowi tworzonej postaci. W zależności od wieku postaci przysługują jej różne progi zarówno początkowych punktów jak i maksymalna ilość możliwa do przydzielenia w danej dziedzinie na start, ale również cena zakupienia dodatkowych punktów statystyk w sklepiku.

Ilość punktów na start: w zależności od wieku postaci należy rozlokować punkty do danych statystyk pamiętając o tym, że minimalne umiejętności dziedzin magicznych z którymi postać kończy szkołę wynosi min. 7 punktów (statystyki związane z umiejętnościami nauczanymi w szkole nie mogą wynosić mniej niż 7, tj. magia ofensywna, magia defensywna, magia użytkowa, alchemia i transmutacja).

Maksymalna pula punktów w danej dziedzinie: adekwatnie do wieku postaci przewidziane są zróżnicowane progi punktowe w każdej dziedzinie. Należy pamiętać, że jeśli przydzielimy sobie statystykę na najwyższym progu już na starcie nie będziemy mogli (poza szczególnymi przypadkami rozwoju umiejętności pod okiem mistrza gry) dodać do niej kolejnych punktów aż do osiągnięcia następnego progu punktowego.

Cena zakupu punktu statystyk: ilość punktów fabularnych jakie trzeba uiścić za zakup kolejnego punktu do statystyk.

Zakup statystyk: W zależności od grupy wiekowej na forum funkcjonuje schemat zawężania możliwości rozwoju adekwatnie do wieku czarodzieja. O ile młody czarodziej, stażysta, uczy się i rozwija w każdej interesującej go dziedzinie, o tyle nie można się spodziewać po pięćdziesięcioletnim pracowniku Wizengamotu, by miał czas i chęci uczyć się dziedzin niezwiązanych z jego pracą czy branżą w której się specjalizuje. Tym samym przy uzupełnianiu statystyk postaci należy zaznaczyć które statystyki są prowadzącymi w karierze postaci adekwatnie do ilości zamieszczonej w tabeli.
17-24 do 10 dziedzin, 25 - 35 do 8 dziedzin, 35 do 55 6 dziedzin, powyżej 55 do 4 dziedzin - przewidujemy możliwość przebranżowienia się po konsultacji z administracją!

Przedział wiekowyIlość pkt na startMax w stat mag
na start
Max w spawności
na start
Cena pkt statystykiIlość dostępnych do rozwoju
17-24 10035607010
25-341205555608
35-441405555606
45-541605545506
55-74 2006035504
75-1002106030404




Fiendfyre
Fiendfyre
Konta Specjalne
▲ 25.10.20 17:20 | Re: Tworzenie postaci
Postacie drugoplanowe



Jako postacie drugoplanowe rozumie się tworzenie bohaterów nie wpisujących się w mechanikę opisaną w dziale. Są to zarówno postacie poniżej 17 roku życia, jak i charłacy, mugole, duchy oraz wszelkie tym podobne istoty, których nie obejmują wytyczne podane w tematach mechaniki.
Poniżej znajduje się przykładowy sposób rozumienia mechaniki dla takich postaci, przy czym zachęcamy do kontaktu z mistrzami gry by dopasować progi punktowe, tabele i potencjalne umiejętności/ścieżki rozwoju/rangi specjalne indywidualnie do Waszych postaci drugoplanowych.

Uczniowie Hogwartu ( postacie do 16 roku życia) - 70 pkt na start | maks 15 w statystykach magicznych na start | brak wykluczeń

Charłacy - 70 pkt na start | wykluczone statystyki związane z czarowaniem

Duchy - 50 pkt na start | wykluczone wszystkie statystyki poza: kreatywność, wiedza historyczna, charyzma

Mugole - 80 pkt na start | wykluczone wszystkie statystyki związane z czarowaniem, dziedzina "wiedza historyczna" obejmuje jedynie znajomości historii świata mugolskiego
NALEŻY PODAĆ W JAKIM STOPNIU POSTAĆ ZDAJE SOBIE SPRAWĘ Z ISTNIENIA MAGICZNEGO ŚWIATA:
0 - nie ma o nim pojęcia
1 - wie o jego istnieniu (rodzina, znajomi)
2 - jest mugolem świadomym i funkcjonującym w magicznym świecie (tak jak np rodzice Hermiony Granger)
Sponsored content
▲ | Re: Tworzenie postaci