Podstawy - jak zacząć na forum?
Cześć! Żeby rozpocząć grę na forum niezbędne jest stworzenie sobie postaci. Postaramy się w przejrzysty sposób wyjaśnić od a do z co jest potrzebne, by móc grać sprawnie, rozwijać postać i dobrze się bawić. Znajdziesz tutaj wszelkie odnośniki potrzebne do uzupełnienia każdej części karty postaci.
Przede wszystkim zapoznaj się z tematami -
tło fabularne oraz
fabuła. Dzięki nim dowiesz się co działo się w ostatnim czasie na forum i będziesz w stanie łatwo wdrożyć się w akcję. Z pewnością przydatny będzie również
ten temat. Oczywiście zachęcamy do przejrzenia całego działu fabuła, jednak zacznij kartę postaci wtedy, kiedy będziesz czuć się pewnie ze swoją wiedzą fabularną.
Karta postaci
Na forum możesz znaleźć
wzór karty postaci. Uzupełnij go i wstaw do działu
W budowie, a następnie wyślij posta potwierdzającego, że karta jest gotowa. Dzięki temu administracja zobaczy, że się pojawiła.
Potrzebujesz wskazówek jak uzupełnić kartę postaci? Znajdziesz je tutaj!
Najpierw musisz wybrać imię i nazwisko postaci. Musi ono zgadzać się z jej pochodzeniem, więc tworząc postać pełnokrwistego brytyjczyka, postaraj się wybrać właśnie anglojęzyczne imię.
Następnie przejdź do uzupełnienia pól.
▲ Data i miejsce urodzenia: Pamiętaj, aby dostosować datę urodzenia do obecnej daty na forum. Możesz ją znaleźć w ogłoszeniu głównym na stronie głównej, jak i w ostatnim poście działu fabuła.
▲ Nazwisko panieńskie matki: Pozwala ustalić powiązania rodzinne między graczami. Wybierz takie, jakie najbardziej będzie odpowiadać Twojej postaci i jej statusowi krwi.
▲ Zawód: Pomocny będzie temat
magiczne zawody. Pamiętaj, by wybrać wolną posadę.
▲ Genetyka: Opisy genetyk można znaleźć
tutaj. Jeśli Twój czarodziej nie ma genetyki, pozostaw to pole puste lub je wykasuj.
▲ Status krwi: Więcej o statusach krwi możesz znaleźć
w tym temacie. Pamiętaj, że największy odsetek czarodziejów w Wielkiej Brytanii to czarodzieje
półkrwi.▲ Status finansowy: Pełni funkcję wyłącznie storytellingową, nie jest związany z mechaniką. Na forum do wyboru są poniższe statusy:
- bogaty - ta postać pławi się w luksusie i stać ją na niemal wszystko, co sobie zamarzy. Przyziemne sprawy takie jak opłacenie rachunków, nie są dla niej żadnym problemem.
- zamożny - ta postać ma naprawdę spory majątek i chociaż są bogatsi od niej, to na niedostatek i brak luksusu w życiu nie narzeka.
- średniozamożny - ta postać jest w stanie spokojnie się utrzymać, lecz musi być już bardziej uważna ile galeonów wyda na własne przyjemności.
- biedny - problemy z pieniędzmi nie są tej postaci obce. Może nie jest koniecznie bezdomnym z jednym galeonem w kieszeni, ale częściej, niż inni musi myśleć, czy ważniejsza jest nowa miotła, czy czynsz i jedzenie.
▲ Znaki szczególne: Czym Twoja postać wyróżnia się z tłumu? Charakterystyczne znamiona, krzywy mały palec?
▲ Różdżka: Aby wybrać sobie różdżkę, skorzystaj z
tego tematu▲ Największy lęk: Co jest dla Twojego bohatera największym koszmarem? Co by zobaczył, gdyby musiał się z nim zmierzyć?
▲ Największe marzenie: I co jest dla niego największym marzeniem?
▲ Wizerunek: Kto użycza twarzy Twojej postaci?
▲ Stosunek do mugoli: Jedno lub dwa zdania na temat tego, co Twoja postać uważa na temat mugoli oraz tego w jaki sposób widzi je magiczne społeczeństwo.
▲ Stosunek do czarnej magii: Analogicznie, powinno to być krótkie podsumowanie tego, co w danym momencie Twoja postać uważa na temat czarnej magii. Tego, czym jest czarna magia możesz dowiedzieć się
tutaj.
Następnie przechodzimy do
Biografii. Forma pisania historii postaci jest dowolna. Pamiętaj tylko, by zawrzeć w niej wszystko co wpłynęło na obecny charakter Twojej postaci, jej motywacje w wybieraniu takiej, a nie innej ścieżki kariery czy życia. Pamiętaj tylko, by forma była zrozumiała dla odbiorcy.
Na podstawie historii postaci administracja przy akceptacji przydzieli Twojej postaci
rangi specjalne, które są specjalnymi przywilejami mechanicznymi, zależnymi od profesji. Każdy bohater może posiadać maksymalnie dwie rangi specjalne. Możliwa jest również ich strata lub wymiana na inną, w momencie dużych zmian w życiu postaci.
Przykłady:
ranga
alchemik - zawsze odejmuje 10 od ceny eliksiru, gdy ma miejsce jego ważenie.
ranga
wyjęty spod prawa - zawsze odejmuje 10 od ceny wszystkich przedmiotów nielegalnych oraz narkotyków.
Aby móc korzystać z umiejętnosci specjalnych od karty postaci należy zaznaczyć tę umiejętność w karcie oraz zaraz po jej zaakceptowaniu zakupić ją w temacie
wydaj punkty.