:: Fiendfyre :: Organizacja
Fiendfyre
Fiendfyre
Konta Specjalne
▲ 06.10.20 20:38 | Regulamin

Regulamin


1. Postanowienia wstępne

1.1. Rejestracja na forum równoznaczna jest z akceptacją poniższego regulaminu.
Nieznajomość zawartych treści nie zwalnia z konieczności stosowania się do postanowień w nim zawartych.

1.2. Złamanie regulaminu może skutkować konsekwencjami w postaci upomnienia lub, w skrajnych przypadkach, blokady dostępu do forum. Na ten moment dopuszczalna liczba upomnień nie została określona, gdyż nie przewidujemy zaistnienia takiej potrzeby.

1.3. Administracja zastrzega sobie prawo do modyfikacji regulaminu z zapewnieniem, iż wprowadzone zmiany będą jawnie dostępne, natomiast użytkownicy zostaną o nich uprzednio poinformowani.

1.4. Wszelkie sytuacje, których nie rozwiązuje niniejszy regulamin, będą rozpatrywane w sposób indywidualny z uwzględnieniem zaistniałych warunków i istoty problemu.

1.5. Porządek na forum pilnowany jest zarówno przez administrację, jak i moderację czy mistrzów gry, do których użytkownik może zwracać się w razie wszelkich pytań, niejasności, problemów bądź propozycji - czy to za pośrednictwem odpowiednich tematów, czy poprzez wiadomość prywatną.

16. Użytkownicy z niezaakceptowaną kartą postaci mogą udzielać się wyłącznie w
tematach technicznych - w tym w spisach wymagających rezerwacji i działach kart postaci, a także w tematach poszukiwań czy relacjach z innymi graczami - oraz w dziale off topic. Akceptacja karty postaci równoznaczna jest z dostępem do pisania w części fabularnej.

1.7. Decyzje administratorów są wiążące, jednak warto zaznaczyć, iż nie oznacza to braku możliwości dialogu z poszczególnymi członkami teamu. Jesteśmy tu dla rozluźnienia i dobrej zabawy, zatem staramy się, by forum było miejscem przyjaznym zarówno dla osób je prowadzących, jak i użytkowników poświęcających nam swój czas.

1.8. Zabrania się kopiowania elementów zawartych na forum, tj. części technicznych, graficznych czy fabularnych. Wyjątek stanowią elementy wykonane przez konkretnego użytkownika (na jego własne potrzeby) i/lub zaczerpnięte za zgodą administracji.

1.9. W wypadku chęci wykorzystania gotowych części fabularnych niebędących prywatnymi postami - np. opisów rytuałów/zaklęć/zwierząt/lokacji itp. stworzonych przez użytkownika - uprasza się o wiadomość prywatną do któregoś z członków teamu. Jest to wyłącznie
zabezpieczeniem obu stron przed posądzeniami o plagiat.


1.10. Administracja ma  48h na określone działanie - akcept karty postaci, odpowiedź na wiadomość w sprawie konceptu, odpowiedź na zgłoszony problem itp. - co nie jest równoznaczne z całodniową zwłoką. Członkowie teamu starają się reagować w najbliższym możliwym momencie, jednak zdarzają się sytuacje, w których jest to niemożliwe.

2. Konta

2.1. Nick użytkownika powinien składać się z imienia/imion i nazwiska/nazwisk postaci. Podane dane nie muszą być danymi legalnymi, o ile postać stale (na co dzień) się nimi posługuje. Może to być zatem fałszywe imię, fałszywe nazwisko etc. etc.

2.2. W przypadku postaci nieposiadających któregoś z danych - duchów, istot magicznych, czarodziejów stale pozostających pod postacią zwierzęcia - nick może składać się z samego imienia/imion, samego nazwiska/nazwisk, przydomku itp.

2.3. Nicki niepowiązane z którąś z powyższych opcji - tj. zastanawiam się, lmyślę, zobaczę itp. - należy zgłosić do zmiany w momencie podjęcia decyzji, co do personaliów postaci. Administracja może także samodzielnie zmienić nick na ten zawarty w tytule  budowanej i gotowej karty postaci. W wypadku chęci wprowadzenia poprawek/ponownej zmiany nicku, należy skontaktować się z członkiem teamu.

2.4. Wszelkie zapotrzebowanie na zmianę nicku po akceptacji karty postaci należy zgłaszać w odpowiednim temacie z wykorzystaniem zawartego tam wzoru.

2.5. Na forum wykorzystywane są avatary o stałym rozmiarze 200px x 320px. Liczby te odpowiadają kolejno: szerokości x wysokości. Zawarte na nich wizerunki muszą być realistyczne[/i] i adekwatne do czasów fabularnych. W skrajnych przypadkach, administracja ma prawo prosić o zmianę zdjęcia na bardziej dopasowane do warunków. Należy także pamiętać, że ikona powinna być dopasowana do specyfiki postaci.

2.6. Sygnatura nie powinna wpływać na szerokość forum (rozciągać go). Nie może być także wyższa niż 200px, choć nie ukrywamy, iż tyczy się to głównie gifów zajmujących całą tę wysokość.

3. Wizerunki

3.1. Na forum istnieje możliwość rezerwacji określonego wizerunku postaci lub korzystania z tak zwanych randomów  o cechach odpowiadających wyglądowi postaci. W takim wypadku, w miarę możliwości, gracz powinien postarać się o zdjęcia nieukazujące całości twarzy bezimiennego wizerunku - a na przykład jej włosy/profil/sylwetkę z zarysem twarzy - lub o umiar w ich zmienianiu.

3.2. Na forum dopuszcza się przypadki wykorzystania tego samego wizerunku, jednak muszą być one związane z którąś z następujących opcji: bliźniactwem i wieloractwem, bliskim pokrewieństwem - na zasadzie wykorzystywania tego samego wizerunku przez dziecko i rodzica lub dziadka z zachowaniem zdjęć dopasowanych do wieku postaci; np. syn może wykorzystywać młodszą wersję wizerunku ojca - albo pozostawaniem pod wpływem eliksiru wielosokowego. Musi odbywać się to jednak za zgodą gracza, który jako pierwszy zajął dany wizerunek.

3.6. Na forum dopuszcza się jednokrotną zmianę wizerunku postaci z zaakceptowaną kartą postaci. W takim wypadku, wizerunek musi pozostawać zbliżony do wcześniej posiadanego wyglądu, a wyjaśnienie powodu zmiany nie jest konieczne, wystarczy zgłoszenie zmiany w temacie Aktualizacje Wszelkie nadprogramowe zmiany wizerunku muszą być zaakceptowane przez członka teamu.

4. Postaci

4.1. Na forum kładziony jest nacisk na względną różnorodność postaci, toteż niektóre pozycje/stanowiska/genetyki/rasy/umiejętności itp. dlatego na forum obowiązuje limit jednej genetyki na gracza.

4.2. Administracja zastrzega sobie możliwość braku akceptacji podania na daną
rasę/genetykę lub wystosowania prośby o ewentualne poprawki, po których wprowadzeniu postać może otrzymać dany bonus.

4.3. Na forum istnieje możliwość wstępnej rezerwacji również określonych stanowisk pracy czy pozycji. W takim wypadku obowiązuje standardowy czas rezerwacji wskazany w punkcie 3.3. to jest: tydzień - standardowo bez możliwości przedłużenia.

4.4. Dopuszcza się możliwość tworzenia postaci spokrewnionych z postaciami
kanonicznymi, jednak wyłącznie z zachowaniem logiki i umiaru. Córka Toma Riddle'a czy wnuczka Dumbledore'a raczej nie zostanie dopuszczona do gry. ;) Ewentualne pokrewieństwo z istotnymi postaciami NPC jest jak najbardziej dopuszczalne, o ile nie zaburza rysu danych postaci - np. syn bezpłodnego urzędnika. W razie wątpliwości, skrzynki członków teamu pozostają otwarte.

4.5. Na forum dopuszcza się postaci odbiegające od standardowych form, to jest: duchy, magiczne istoty, czarodziejów objętych klątwami trwale zmieniającymi ich formę (np. w zwierzę”), małe dzieci i uczniów Hogwartu. Uprasza się jednak o uprzedni kontakt z którymś z członków teamu w celu ustalenia szczegółów konceptu. Administracja zastrzega sobie prawo do odmowy zezwolenia na postać z jawnych przyczyn.

4.6. Podczas tworzenia oraz prowadzenia postaci, należy pamiętać, iż wiedza gracza nie jest równoznaczna z wiedzą bohatera. Uprasza się o zachowanie umiaru w dysponowaniu posiadanymi informacjami. W skrajnych przypadkach, możliwa jest interwencja mistrza gry, który w odpowiedni sposób pokieruje daną sytuacją.

4.7. Działy postaci przeznaczone są na potrzeby graczy. Prócz standardowych tematów gracze mają dowolność tworzenia notatników/pamiętników, spisów i tym podobnych, a także zamieszczania tam potrzebnych prywatnych opisów.

4.8. Jeżeli użytkownik chce umieścić swoją postać w Zakonie Feniksa to przed napisaniem karty należy skontaktować się z administracją w sprawie ustalenia koncepcji. Obowiązuje to jedynie w przypadku Zakonu Feniksa, a nie Czarnej Armii.

5. Multikonta

5.1. Na forum dopuszcza się posiadanie maksymalnie pięciu kont. Każde kolejne powinno być uzgodnione z którymś członkiem teamu. Należy także unikać nadmiernego tworzenia postaci "na trzy wątki”. W razie takiej potrzeby, można wykorzystać forumowe konto Universal Person.

5.2. Uprasza się o zachowanie różnorodności między posiadanymi postaciami oraz
zwrócenie uwagi na zachowanie balansu płci na forum..

5.3. Administracja zastrzega sobie prawo do odmowy określonej  genetyki/rasy/umiejętności/pozycji itp. u kolejnego multikonta danego gracza, jeśli będzie to powiązane z zajęciem limitu. W razie wątpliwości, gracz może zwrócić się do któregoś członka teamu.

5.4. Aby założyć multikonto należy najpierw rozliczyć swoją poprzednią postać z jednego wątku fabularnego zgodnego z regulaminem.


6. Nieobecności i odejścia

6.1. Wszelkie nieobecności dłuższe niż miesiąc powinny być zgłaszane w
przeznaczonym do tego temacie.

6.2. Po upłynięciu miesiąca bez zgłoszenia nieobecności, postać może trafić na
listę nieaktywnych, zasilając szeregi NPC wykorzystywanych przez mistrzów gry lub dołączając do grona postaci do przejęcia. Ostatnia opcja dotyczy głównie bohaterów kanonicznych oraz postaci z poszukiwań innych graczy kluczowych dla ich dalszej
gry.

6.3. W wypadku zgłoszonej nieobecności i braku pojawienia się we wskazanym terminie jej końca, postać może trafić do nieaktywnych po upłynięciu tygodnia od podanej przez siebie daty.

6.4. Postaci logujące się, jednak nie piszące postów fabularnych, trafiają do nieaktywnych po miesiącu od ostatniej wiadomości na fabule. Ten okres może zostać wydłużony w wypadku uprzedniego zgłoszenia takiej potrzeby.

6.5. Wszelkie odejścia mogą być sygnalizowane w odpowiednim temacie. Gracz ma prawo do podjęcia decyzji o losie własnej postaci, wykorzystując do tego adekwatny wzór.

6.6. Konta, karty oraz posty postaci nieaktywnych nie są kasowane i trwale pozostają na forum. Nie dotyczy to postaci, które nie otrzymały akceptacji lub nie napisały ani jednego posta fabularnego.


7. Gra

7.1. Na forum dozwolona jest multilokacja. Na ten moment nie wyznaczamy
maksymalnej dozwolonej ilości prowadzonych jednocześnie wątków, jednak uprasza się o aktywne prowadzenie wszystkich z nich oraz zachowanie logiki ciągłości czasu.


7.2. Eventy oraz pomniejsze akcje prowadzone przez mistrzów gry dzielone są na poziomy trudności opisane w odpowiednim dziale. Niektóre z nich mogą bardziej lub mniej znacząco wpłynąć na stan postaci. Z tego względu należy brać pod uwagę chronologię i unikać prowadzenia wątków bezpośrednio po aktualnie rozgrywanych akcjach z MG.

7.3. Ze względu na wygodę oraz potrzebę utrzymania niezaburzonej linii czasowej, uprasza się o umieszczanie dat fabularnych i/lub chronologiczne numerowanie wątków. Dopuszcza się utworzenie dodatkowego wpisu z kalendarzem/listą wątków w dziale postaci, jednak nie jest to obowiązkowe.

7.4. Na forum dopuszcza się zamieszczanie treści erotycznych, brutalnych czy
powszechnie uznawanych za niewłaściwe, jednak tyczy się to wyłącznie szeroko pojętej fabuły. Wszelkie przejawy poza fabularnego łamania zasad netykiety nagradzane będą ostrzeżeniem, a w wybitnych przypadkach banicją.

7.5. Treści uznawane za przeznaczone dla pełnoletnich graczy powinny zostać oznaczone znakiem 18+ umieszczonym na początku zawierającego je posta lub ukryte przy wykorzystaniu opcji hide.

7.6. Zabrania się nadużywania opcji hide w celach ukrywania zamiarów postaci. Wyjątek stanowią działy fabularne bohaterów oraz dyskusje z mistrzami gry.

7.7. Na forum obowiązuje określony system czasowy, którego należy przestrzegać. Nie jest on jednak całkowicie sztywny, zatem wątki rozpoczęte w danym fabularnym miesiącu mogą być kontynuowane mimo jego upłynięcia. Dopuszcza się także rozpoczynanie i rozgrywanie wątków z zeszłego miesiąca - np. wątku z fabularmego maja w fabulamym czerwcu - z zachowaniem chronologii wydarzeń. Zabrania się jednak wyprzedzania bieżącego miesiąca
fabularnego.

7.8. Na specjalną prośbę, mistrz gry może zamknąć daną rozgrywkę - czy to aktualną, czy retrospekcyjną - lub zawiesić ją do odwołania.

7.9. Dopuszcza się prowadzenie kilku niezależnych - również czasowo - rozgrywek w tym samym temacie, o ile nie przeszkadzają one ich uczestnikom. W takim wypadku sugeruje się cytowanie ostatniego posta, na który się odpowiada i ujmowanie go w spoiler.

7.10. Wypowiedzi postaci należy zaznaczyć pogrubieniem, a informację o wyjściu/zmianie tematu zamieścić na końcu ostatniego posta.

7.11. Interwencje mistrza gry są integralną częścią fabuły. Nie należy ich ignorować czy pomijać. Mistrz gry może pojawić się w każdym wątku prowadzonym w aktualnej linii czasowej, natomiast ingerencja w retrospekcję musi być uprzednio uzgodniona z graczami. W skrajnych przypadkach, mistrz gry może uśmiercić lub trwale uszkodzić postać, jednak istnieje możliwość odwołania się od jego decyzji lub porozumienia w tej sprawie.

7.12. Aby rozliczyć wątek fabularny musi on spełniać następujące warunki:
każdy post musi zawierać przynajmniej 200 słów oraz zawierać przynajmniej 3 posty.

Informacje końcowe

8.1. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treści i elementy umieszczane przez graczy, jednocześnie starając się pilnować jednak, by nie łamały one szeroko pojętego prawa/netykiety.

8.2. Wszystkie elementy graficzne i tekstowe należą do forum. W przypadku inspiracji, zapożyczeń i tym podobnych, administracja stara się zawsze wskazywać żródło/autora. Jeśli jesteś właścicielem danego elementu i nie chcesz, by znajdował się on na forum, napisz do któregoś z członków teamu bądź na konto główne administracji.

8.3. Jeśli masz jakieś wątpliwości/pytania/propozycje, nie wahaj się napisać do kogoś z zespołu.