:: Fiendfyre :: Mechanika
Fiendfyre
Fiendfyre
Konta Specjalne
▲ 27.05.20 21:28 | Mechanika pojedynków

Mechanika pojedynków




Pojedynki

W każdym pojedynku prowadzonym przez Mistrza Gry to on wyznacza kolejkę i kolejność ruchów.
W przypadku pojedynków bez udziału Mistrza Gry zawsze obowiązuje kolejka odpisów.


Pojedynek rozpoczyna się rzutem kością k10 obu postaci: zaczyna ta, której wynik jest wyższy (w wypadku, gdy liczba wypadnie taka sama, należy wykonać oba rzuty jeszcze raz) lub gracze mogą polubownie wybrać, która z postaci ma rozpocząć pojedynek.
Odstępstwem jest, jeśli postać atakuje z zaskoczenia lub jeśli atakujący posiada powyżej 55 pkt w kreatywności (poziom kreatywności geniusz zwalnia z rzutu kością o pierwszeństwo ataku).
Podczas pojedynków do wyboru zaklęcia należy rzucić dodatkową kością k10 na celność. Wynik kości 1-5 oznacza zaklęcie chybiające, wynik 6-10 oznacza, że zaklęcie leci prosto w przeciwnika i musi on się bronić.
Jedynym sposobem na zmianę celności postaci jest posiadanie rangi, która ma taką funkcję lub bezpośrednia informacja ze strony prowadzącego pojedynek mistrza gry.

W pierwszej kolejce postać rozpoczynająca atakuje i kolejka wygląda tak:
Rzuty na celność zaklęć - nie mylić z rzutami na siłę zaklęcia!
Post 1:
Postać A rzuca kością na atak w granym temacie, edytuje posta pisząc w nim, zależnie od wyniku kości celności, powodzenie swojego zaklęcia.
Post 2:
Postać B rzuca dwiema kośćmi w granym temacie, na obronę i atak, edytuje posta adekwatnie do wyniku. Jeśli obrona się udała opissuje zaklęcie atakujące.
Post 3:
Postać A rzuca dwiema kośćmi w granym temacie, na obronę i atak, edytuje posta adekwatnie do wyniku. Jeśli obrona się udała opissuje zaklęcie atakujące.

Rzucanie zaklęć

Mechanikę rzucania zaklęć można znaleźć w tym temacie.
Rozumienie zaklęć oraz ich spis znajdziesz tutaj.
W celu rzucenia kością na powodzenie zaklęcia należy rzucić kością w temacie z rzutami znajdującym się w podforum Mechaniki o nazwie Rzuty kośćmi.
Przy edycji posta należy podlinkować posta z wynikiem rzutu na zaklęcie.